Palarnia kawy

Palarnia kawy

Od wielu lat kawa jest dla nas ważnym życiowym wyborem. Prawdziwe espresso odkryliśmy w Italii i wciąż czerpiemy z włoskich tradycji. Poprawne espresso pojawiło się, gdy tylko uruchomiliśmy 2-grupową maszynę do espresso. Wkrótce narodziła się w nas obsesja najwyższej jakości i dbałości o każdy drobiazg składający się na idealne espresso.

W ciągu wielu lat pracy nad idealnym espresso, przez naszą kawiarnię przewinęły się tysiące zadowolonych klientów. Razem z nimi doskonaliliśmy nasze umiejętności, poznawaliśmy ich preferencje, wyobrażenia o idealnej kawie. Praktyczne, manualne umiejętności pracy z różnymi mieszankami, różnymi maszynami do zaparzania espresso postanowiliśmy poprzeć studiami nad analizą sensoryczną.

To, co przez wiele lat czuliśmy intuicyjnie, odkryliśmy na nowo w pracach i kontaktach z CSA (Centro Studi Assaggiatori) oraz IIAC (Istituto Internazionale Assaggiatori Caffe). Analiza sensoryczna okazała się być dość ścisłą nauką, stosowaną nie tylko do oceny jakościowej kawy ale jakiegokolwiek produktu. Analiza sensoryczna nauczyła nas pokory i nowego spojrzenia na własne zmysły. Dowiedzieliśmy się między innymi tego, że nie można polegać na ocenie jednego tzw. sędziego monokratycznego, że wartościowe są prace odpowiednio skalibrowanego panelu testerów.

Przez wiele lat importowaliśmy palone kawy z dość znanej, włoskiej palarni kawy. Była to trudna i momentami chłodna współpraca. Z naszym włoskim kontrahentem łączyła nas miłość do espresso i jego kaw, dzieliła zaś mentalna bariera. Jego kawy zamienialiśmy z pasją własnoręcznie w przyjemność, on nigdy własnoręcznie nie ubrudził się nigdy zaparzaniem swoich kaw. Gdy nasze podejście do zaparzania kawy zaczynało wychodzić poza hermetyczny włoski świat, nasz kontrahent stwierdził, że nie mamy prawa do "włoskiego espresso", jako że nie jesteśmy Włochami...

Nasza palarnia jest naturalną drogą rozwoju, do wolności wyboru. Kupujemy piękne, pachnące surowe ziarna. Zamieniamy je w pachnące brązowe ziarna. Staramy się nadać im taką formę, by nie było w nich zbyt dużo goryczy, by w filiżance kawa była słodka.

Newsletter

Sklep internetowy na platformie SKY-SHOP Sklep internetowy
Proszę czekać ...

Informacja

Zalogowano poprawnie